بازی فکری هادارا

تاریخ ارسال : 1400/09/02

تمدن از قلب تاریخ برخاسته است و همیشه تاثیر بسزایی در  نسل های بعدی آن سرزمین داشته است و باعث ایجاد غرور و سربلندی شده است. همیشه پایه گذاری یک تمدن جدید سخت بوده است چرا که خیلی افراد یا کشته شده اند یا خانواده هایی که در جنگ ها  یکی از عزیزانشان کشته شده است

تمدن از قلب تاریخ برخاسته است و همیشه تاثیر بسزایی در  نسل های بعدی آن سرزمین داشته است و باعث ایجاد غرور و سربلندی شده است. همیشه پایه گذاری یک تمدن جدید سخت بوده است چرا که خیلی افراد یا کشته شده اند یا خانواده هایی که در جنگ ها  یکی از عزیزانشان کشته شده است . ساختن تمدن لذت هایی دارد که وقتی از تو به نیکی نام ببرند و تو را ستایش کنند. مثل کوروش که با عدلش تمدن ایران را ساخت یا فراعنه مصر که با اهرام ثلاثه مصر تمدنی رویایی برای مصر باستان ساختند. 

در بازی فکری Hadara بازیکنان در قالب یک بازی تمدن سازی تلاش میکنن تا تمدن خودشون رو در زمینه های کشاورزی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی توسعه بدن به طوری که در طول ۳ دوره بازی، بازیکنی که بیشترین امتیاز رو از طریق کارت های ساختن لوح های فرهنگی و یا تندیس های مختلف بدست بیاره برنده بازی میشه.

بازی رومیزی هادارا به این صورته که در ابتدای هر دور بازیکنان یک کارت از یکی از دسته کارت های مشخص رنگی از روی برد اصلی برمیدارن و یا اون و میسازن و هزینه سکه ش رو پرداخت میکنن.

همچنین با فروختن کارت ها با توجه به اینکه در چه دوره ای باشه، سکه میگیره.

زمانی که همه بازیکنان از هر رنگ کارت بازی یکی برداشتن بازی وارد فاز درآمد و خرید لوح و تندیس و غذا دادن میشه.

این مرحله تا ۳ بار تکرار میشه و در نهایت در انتهای دور سوم بازیکنی که بیشترین کارت رو داشته باشه برنده بازی میشه

جوایز و افتخارات

  • 2020 JUG Adult Game of the Year Finalist
  • 2019 Meeples’ Choice Nominee
  • 2019 Juego del Año Recommended
  • 2019 International Gamers Award – General Strategy: Multi-player Nominee
  • 2019 5 Seasons Best International Strategy Nominee

منبع: سایت بردگیم و پازل چت رنگ

 

بازی فکری لباس حاضری

تاریخ ارسال : 1400/08/29

همیشه کار برای لباس و دنیای مد سخت است و شرایط خاص خودش را دارد و باید سعی کنیم که ایده های ناب را برای این شغل در نظر بگیریم. کار های فشن و مد و طراحی لباس جز سخت ترین کارها است ولی باید دانست که لذتی هایی وجود وقتی برای برند خاصی طراحی می کنی یا آن را به روی صحنه می آوری.

همیشه کار برای لباس و دنیای مد سخت است و شرایط خاص خودش را دارد و باید سعی کنیم که ایده های ناب را برای این شغل در نظر بگیریم. کار های فشن و مد و طراحی لباس جز سخت ترین کارها است ولی باید دانست که لذتی هایی وجود وقتی برای برند خاصی طراحی می کنی یا آن را به روی صحنه می آوری.

در بردگیم Pret A Porter شما در نقش شرکت های فشن تلاش میکنند تا از کارها و کلکسیون جدید خود در جشنواره های مختلف رونمایی کنین و شهرت و درآمد کسب کنین.

در طول بازی هر یک از بازیکن ها برندش به یک نوع لباس شهرت دارد و زمانی که بتونه از اون مدل لباس در هر کدام از جشنواره ها رونمایی کنه امتیاز ترند (مد) رو میگیره.

در این بازی بازیکنان شعبه ها و فروشگاه های جدید باز میکنن، نیروهای جدید استخدام می کند و سعی میکنن تا توانایی های جدیدی به دست بیارن. بازی در چند راند انجام میشه و در طول هر راند بازیکنان با استخدام نیروهای متخصص، گسترش اتاق ها و امکانات شرکت خود، بستن قراردادهای همکاری و تهیه الیاف درجه 1 و درجه 2 خودشون رو برای جشنواره های آخر ماه آماده میکنن که در این جشنواره ها بازیکنان بر اساس تنوع لباس های رونمایی شده، کیفیت اونا، محبوبیت مردمی برندشون و ترند بودن مدل لباس هاشون پول بدست میارن.

بازی به همین منوال ادامه پیدا میکنه و در نهایت در انتهای بازی بازیکنی که بیشترین پول رو داشته باشه برنده بازی میشه.

Pret a porter یه بازی 2-4 نفره و ترکیبی منحصر به فرد از استراتژی اقتصاد عمیق و تعامل مستقیمه که توی اون در هر دور بازی با استخدام کارکنان مختلف، ساختمانها و بستن قراردادهای مختلف میتونین هر بار شرکت منحصر به فرد خودتون رو بسازین.

جوایز و افتخارات:

  • 2020 Origins Awards Best Board Game Nominee
  • 2012 International Gamers Award – General Strategy: Multi-player Nominee
  • 2011 Gra Roku Game of the Year Nominee

منبع: سایت بردگیم و پازل چت رنگ

 

بردگیم Seven Wonders

تاریخ ارسال : 1400/08/22

تمدن هایی که توسط پادشاه ها ساخته می شوند  تا قدرت خود را به تاریخ نشان دهند .ممکن است در هر جای دنیا تمدن هایی باشد که در زمان یکی بودند و هر کدام سعی می کردند که باعث پیشرفت تمدن های خود شوند و از منابعی که در دست دارند به بهترین نظر استفاده کنند.

تمدن هایی که توسط پادشاه ها ساخته می شوند  تا قدرت خود را به تاریخ نشان دهند .ممکن است در هر جای دنیا تمدن هایی باشد که در زمان یکی بودند و هر کدام سعی می کردند که باعث پیشرفت تمدن های خود شوند و از منابعی که در دست دارند به بهترین نظر استفاده کنند.

شما به عنوان حاکمین این سرزمین ها وظیفه ی توسعه اونها رو دارید.

هفت حاکم فعال، در دنیای بردگیم عجایب هفت گانه با هم رقابتی دارند که باعث میشه همه اونها برای توسعه و پیشرفت با هم مبارزه داشته باشن.

این مبارزه هم میتونه جنگی نرم باشه و هم مبارزه ای تن به تن بین سپاهیان شما.

در بردگیم  7WONDERS با توسعه‌ی منابع و مصرف آنها در راستای ارتقای قدرت نظامی، علم و توان تولیدی به سمت موفقیت در بازی بتازید.

عجایب هفتگانه توی این بازی نقشی اساسی برای پیشرفت شما و سرزمینتون ایفا میکنن پس برای ساخت اون ها برنامه بریزید.

بردگیم سون واندرز، جزو پرفروشترین بازی های تاریخ بازی های رومیزی است که طرفداران زیادی در تمام دنیا بصورت جدی دارد.

برای اونایی که بازی استراتژیک کامپیوتری مثل rise of nation رو انجام دادن، میدونن ساختن عجایب هفتگانه میتونه چه کمک بزرگی به درآمد و قدرت سرزمین شما بکنه…

آموزش بازی بازی رومیزی عجایب هفتگانه (بردگیم Seven Wonders)

بازی فکری seven wonders توی سه راند اجرا میشه که هر کدوم از این سه راند بازه‌ی تاریخی متفاوتی رو شامل میشه.

از بین دسته کارتی که توی دست شماست، باید یکی از کارت ها رو بر اساس اولویت ها و استراتژی‌ ای که می چینید انتخاب کنید و بقیه کارت ها رو به نفر بعدی تحویل بدید و در ادامه از بازیکن قبلی خودتون دسته کارتی رو تحویل بگیرید،

این چرخه رو ادامه میدید تا کارت ها تموم بشن. در واقع یه چیزی مثل بازی blood rage …

حالا وقتشه از این کارت ها برای توسعه‌ی سرزمینتون استفاده کنید.

کارت ها دسته بندی متفاوتی دارن. یک سری از اونها به شما منابع میدن، یک سری برای خرید و فروش به کار میرن، بعضی از اونا علم شما رو افزایش میدن و یا قدرت نظامی‌تون رو بیشتر میکنن.

این استراتژی شماست که چه کارت هایی رو انتخاب کنید؛ میخواید به جنگ برید یا اول منابعتون رو گسترش بدید؟

برد گیم شگفتی های هفتگانه در سال 2010 وارد بازار شد و از بازی هایی‌ست که در دنیا جایگاه خوبی کسب کرد و بعد از چندین سال از ارائه‌ی این بازی هنوز هم محبوبیت قابل توجهی بین دوست داران بورد گیم داره. تا جاییکه بزرگان بردگیم در دنیا این بازی رو به عنوان یکی از محبوب ترین و استراتژیک ترین بازی های خودشون معرفی میکنن.

این بازی رومیزی پر افتخار جهانی، برای 3 تا 7 نفر طراحی شده و افراد زیر 10 سال شامل محدودیت سنی این بازی میشن چون نیاز به تفکر زیاد داره.

البته که نسخه دو نفره این بازی هم تحت عنوان بازی seven wonders duel برای فقط دو نفر وجود دارد.

بازی عجایب هفتگانه یا همون 7 wonders میتونه ذهن شما رو کامل باز کنه و به اوج لذت بازی برسین…

منبع: سایت بردگیم و پازل چت رنگ

 

بازی فکری تور موسیقی

تاریخ ارسال : 1400/08/18

خیلی هایی که در موسیقی کار می کنند یا ساز می زنند دوست دارن که در یک بند  حضور داشته باشند تا بتوانند که در کنسرت های مختلف یا تور های مختلف هنری حضور داشته باشند تا بتوانند برای خود موفقیتی داشته باشند و گاهی باعث  چالش هم می تواند باشد.

خیلی هایی که در موسیقی کار می کنند یا ساز می زنند دوست دارن که در یک بند  حضور داشته باشند تا بتوانند که در کنسرت های مختلف یا تور های مختلف هنری حضور داشته باشند تا بتوانند برای خود موفقیتی داشته باشند و گاهی باعث  چالش هم می تواند باشد.

توی بازی آن تور on tour توی هر دور تاریخ تور هاتون توی دوتا از ایالت ها مشخص میشه.

بعدش بین ایالت های مجاور باید سفر کنید که با استفاده از ماژیک این مسیرها رو رسم میکنید

تا ببینید تور موسیقی تون رو داخل چنتا از ایالت های مختلف میخواید اجرا کنید.

شاید اول فکر کنید که برد گیم  On Tour یه بازی ساده باشه ولی خیالتون راحت باشه؛

زمانی که تاس 10 وجهی این بازی اذیتت تون کنه  قطعا برنا مه ریزی هاتون هم به مشکل میخوره.

حالا وقت اینه که با یه برنامه ریزی سر تایم خودتون رو  به کنسرتا تون برسونید.

در هر دور بوردگیم On Tour یا همون بازی تور موسیقی ، دو تاس ده وجهی چرخونده میشه تا دو عدد دو رقمی ایجاد بشه.

مثلا  یک رول ۳ و ۷ اعداد ۳۷ و ۷۳ را بوجود میاره. همه بازیکنان هر کدوم از این اعداد رو به صورت حالت خاصی روی نقشه خود می نویسند.

مناطقی که می تونند توی اون بنویسند توسط سه کارت که در وسط جدول قرار دارند محدود میشند.

پایان بازی ، هر بازیکن مسیری را بر روی نقشه خود ترسیم می کنه که با تعداد کم شروع می شه و از کشورهای مجاور با تعداد بالاتر و بالاتر بازدید می کنه.

امتیاز گیری توی بازی رومیزی به این شکله که بازیکنا برای هر بازدیدی که از هر ایالت دارند ۱ امتیاز میگیرند.

بازی ترکیبی از فکر، شانس و مدیریته که بخصوص برای اونایی که به موسیقی و گشت‌وگذار علاقه دارن، کاملا پیشنهاد میشه.

منبع: سایت بردگیم و پازل چت رنگ

 

 

بازی فکری نامه‌ی عاشقانه

تاریخ ارسال : 1400/08/15

اوضاع کشور در بحران است پایتخت دچار هرج و مرج شده است خیانت ملکه به امپراتور باعث شده است که ملکه مارینا در زندان باشد تا تکلیف او مشخص شود

اوضاع کشور در بحران است پایتخت دچار هرج و مرج شده است خیانت ملکه به امپراتور باعث شده است که ملکه مارینا در زندان باشد تا تکلیف او مشخص شود . شاهدخت انب خود را در اتاقش حبس کرده تا باعث آزادی مادرش شود. در همین  لحظات سخت  شاهدخت خواستگارانی دارد که سعی می کنند که قلب او را تسخیر کنند تا بتوانند باعث از بین بردن ناراحتی او شوند.

شما در نقش یکی از این خواستگاران، در تلاشید تا با نامه های عاشقانه، شاهدخت رو جذب خودتون کنید و خودتون رو به دربار نزدیک تر کنید. اما متاسفانه دسترسی به شاهدخت کار راحتی نیست و این نامه عاشقانه قرار نیست به سادگی به دست او برسن. شما باید از چند واسط عبور کنید و به این معتمدین دربار، اطمینان کنید. البته لزوما این اطمینان کار درستی نیست…!

تا انتهای بازی، یک کارت شخصیت مخفی در دستان شماست که تعیین میکنه نامه ی شما توسط چه کسی به دست شاهدخت میرسه. شما در طول این بردگیم باید تلاش کنید که این شخصیت، نزدیکترین فرد به شاه دخت باشه تا نامه ی عاشقانه شما، زودتر از نامه های دیگران به دست او برسه.

بازی رومیزی نامه های عاشقانه یا همون Love Letter یه بردگیم بسیار پرافتخار و تحسین شده است که جوایز فراوانی رو برده. اگر ترکیب احساس و عاطفه رو با بازی های فکری دوست دارید، اگر به داستان های عاشقانه مثل رومئو ژولیت علاقه دارید و اگر یه شخص احساسی با ذهنی خلاق و هوش بالا هستید، بازی نامه عاشقانه رو از دست ندید… عشقتون منتظر شماست!

منبع : سایت بردگیم و پازل چت رنگ

 


صفحه 2 از 9