بازی فکری استوژیت

تاریخ ارسال : 1400/05/17

پیشگوی اعظم شهر که اسمش استوژیت است دارد  از قصر میرود و پادشاه بسیار نگران است که نتواند پیشگوی مناسبی برای قصر بیاورد تا بتواند خواب های پادشاه را پیشگویی کند برای همین پادشاه  تصمیم میگیرد که برای جایگذاری  پیشگوی اعظم مسابقه ایی بگذارد تا برنده این مسابقه را به عنوان پیشگوی اعظم انتخاب کند و به جای استوژیت بگذارد و  برای همین در این بازی باید خواب 

پیشگوی اعظم شهر که اسمش استوژیت است دارد  از قصر میرود و پادشاه بسیار نگران است که نتواند پیشگوی مناسبی برای قصر بیاورد تا بتواند خواب های پادشاه را پیشگویی کند برای همین پادشاه  تصمیم میگیرد که برای جایگذاری  پیشگوی اعظم مسابقه ایی بگذارد تا برنده این مسابقه را به عنوان پیشگوی اعظم انتخاب کند و به جای استوژیت بگذارد و  برای همین در این بازی باید خواب 

پادشاه را پیشگویی کنیم  تا بتوانیم به جای استوژیت انتخاب شویم.

در واقع بازی رومیزی استوژیت و بوردگیم دیکسیت خیلی شبیه به همدیگه هستن و فقط طرح های کارتها و Art اونا با هم فرق داره

نحوه بازی استوژیت: در بازی گونه ایی هست که هر کس که نوبتش  یک  کارت را انتخاب میکند و به صورت ضرب المثل یا یک کلمه یا یک جمله میگه و باید بر اساس صحبت های آن همه یک کارت به کسی که جمله یا ضرب المثل گفته می دهند و بر اساس آن باید  خواب آن شخص تشخیص بدهند.

نحوه امتیاز دهی: همه بر اساس خواب کسی گفته امتیاز می گیرند مگر کسی که  هیچ کس به کارتش امتیاز نداده است. در دو صورت خود کسی که خواب گفته امتیاز نمی گیرد

1_ هیچ کدام از بازیکنان نتوانند خواب پیشگو را تشخیص دهند به خاطر توضیح دادن سخت است. در این صورت به جز کسی که خواب تعریف کرده است بقیه بازیکنان 2 امتیاز میگیرند و خود پیشگو هیچ امتیازی نمی گیرد.

2_ همه بازیکنان بتوانند که خواب پیشگو رو حدس بزنند خود پیشگو هیچ امتیازی نمی گیرد و بقیه بازیکنان  هر کدام 2 امتیاز میگیرند

3_  پیشگو زمانی امتیاز میگیرد که نصف بازیکنان بتوانند خواب پیشگو را تشخیص دهند .در این صورت خود پیشگو 3 امتیاز و آنهایی که خواب پیشگو را تشخیص داده اند هر کدام از آنها 3 امتیاز دریافت می کند

نکته ای وجود دارد که اگر .کارت بازیکنی بیشتر از خواب پیشگو رای آورده باشد به تعداد کسانی که بهش رای داده اند هم امتیاز می گیرد

اما بهرحال بازی فکری استوژیت رو کمتر کسی هست که نشنیده باشه چون ذهن رو کامل درگیر میکنه و لحظه های بی نظیری رو برای دورهمی ها به ارمغان میاره…

بازی رومیزی استوژیت با اینکه یه بازی ایرانیه، اما توی وبسایت معتبر BoardGame Geek هم هستش.

همین نشون میده که این بازی خیلی محبوب و موفق بوده و میتونه کودکان و بزرگسالان رو تا مدتها سرگرم کنه…

منبع : سایت خرید و فروش بردگیم و پازل چت رنگ

 

 

بردگیم ریسک

تاریخ ارسال : 1400/05/10

جهان درگیر جنگ جهانی شده است و همه کشور ها سعی می کنند که کشورهای همه درگیر را بگیرند تا بتوانند به جهان مسلط شوند. بازی ریسک که توسط آلبرت لا موریس ساخته شده است و امروزه  طرفداران به خصوصی  دارد . بازی ریسک اونقدری جذاب و محبوب شده که حتی بازی های کامپیوتری و موبایلی اون رو هم ساختند تا وقتایی که بردگیم ریسک رو بازی نمیکنید، با گوشی‌تون ریسک بازی کنید.

جهان درگیر جنگ جهانی شده است و همه کشور ها سعی می کنند که کشورهای همه درگیر را بگیرند تا بتوانند به جهان مسلط شوند. بازی ریسک که توسط آلبرت لا موریس ساخته شده است و امروزه  طرفداران به خصوصی  دارد . بازی ریسک اونقدری جذاب و محبوب شده که حتی بازی های کامپیوتری و موبایلی اون رو هم ساختند تا وقتایی که بردگیم ریسک رو بازی نمیکنید، با گوشی‌تون ریسک بازی کنید.

در واقع خیلی زود، تمام زندگی تون ریسک خواهد شد…

شلیک توپ ها، یورش تانک ها و حمله ی پیاده نظام در تمام دنیا دیده میشه و فقط یه رهبر فهیم میتونه کشور خودش رو نجات بده و نهایتا جهان رو فتح کنه. هر کشور تعداد زیادی سواره نظام و پیاده نظام در اختیار دارد تا به کمک آنها بتوان سرنوشت کشورش رو رقم بزنه…

حالا که همه‌ی قاره ها درگیر جنگ شدن، وقتشه تا دل به دریا بزنید و ریسک کنید.

استراتژی حمله و دفاع بچینید تا با یه مدیریت درست بتونید از این مهلکه جون سالم به در ببرید.

نکته جالب در مورد بازی ریسک اینه که بردگیم ریسک یه بازی فکری کلاسیک محصول سال 1959 توسط یه کارگردان فرانسوی برنده اسکار “Albert Lamorisse” و یه بازی جذاب جنگی استراتژیک محسوب میشه.

توی بردگیم ریسک 42 بخش مختلف در قالب 6 قاره وجود داره که هر کس بنا به استراتژی خودش، با نیروهایش شروع به فتح و پیشروی میکنه.

حمله کردن یه سری شرایط داره؛

شما فقط میتونید به منطقه ای حمله کنید که بخش کناریش مال خودتون باشه.

جمع توان نیروهاتون با اعداد تاس میتونه شما رو برنده یا بازنده ی جنگ در اون منطقه بکنه؛ حواستون باشه که مناطق همسایه هم ممکنه به جنگ شما بیان، چون در قانون جنگ بازی ریسک، همسایه ها هم میتونن درگیر جنگ شن.

چه نیروهای خودی باشن و چه بیگانه…

تاس هم در بازی وجود داره و این جنگ ها رو کمی شانسی هم میکنه؛ مگر اینکه توان نیرو هاتون خیلی بیشتر از نیروهای دشمن باشه که حتی تاس هم نتونه کمکش کنه.

البته تعدادی کارت هم در بازی موجوده که یه سری ویژگی ها و امتیازات به دارندش میده، پس اگه با فکر بازی کنید و کمی هم شانس داشته باشید، کارتها رو هم کنار هم میچینید.

بازی ریسک بعد از عرضه اولیه اش، به صورت مجدد بارها و بارها تولید شد و نسخه های بعد اون آپدیت میشدن؛ تا جایی که بسیاری از شرکت ها این بازی رو تولید کردند و نسخه های نهایی اون هر بار بهتر میشد.

البته بازی های دیگری هم مثل ریسک روانه ی بازار شدن که برای جلوگیری از دعواهای حقوقی، اسم خودشون رو نتونستن risk بذارن ولی کلیاتی شبیه به همین بردگیم ریسک دارن.

بسته به اینکه چند نفر هستید و چه مدل از بازی رو دارید انجام میدید ممکنه مدت زمان بازی ریسک بین 1 تا 3 ساعت متفاوت باشه.

اجزا و محتوای جعبه بازی ریسک Risk:

12 تا کارت ماموریت

42 تا کارت قلمرو

زمین بازی شامل بخش های مختلف جهان

1 عدد کارت آتش بس

5 ارتش بزرگ در 5 رنگ (هر کدام شامل 40 سرباز، 12 سواره نظام و 8 عدد توپ نظامی)

 3 تا تاس برای حمله

 2 تا تاس برای دفاع

دفترچه راهنمای فارسی ریسک

توی بازی رومیزی ریسک، شما به عنوان یه رهبر میتونید بخش های مختلف جهان رو که اسم هاشون هم مشخص شده فتح کنید. چالش های نظامی و استراتژیک، مرزهای دریایی و زمینی، و سازماندهی نیروها رو توی بازی فراموش نکنید. به دنیای بزرگ و محبوب بردگیم ریسک خوش اومدین…

منبع: سایت بردگیم و پازل چترنگ

 

 

 

بردگیم Werewords

تاریخ ارسال : 1400/05/03

شهر در آرامش قرار دارد و ارام مردم در حال کار هستند که زوزه گرگی به گرگینه به گوش می رسد که چند سال بود که وجود نداشت و حالا به گوش میرسه. و شهر کلمه جادویی  دارد که باعث نجات میشود و ما باید این کلمه جادویی رو پیدا کنیم.

شهر در آرامش قرار دارد و ارام مردم در حال کار هستند که زوزه گرگی به گرگینه به گوش می رسد که چند سال بود که وجود نداشت و حالا به گوش میرسه. و شهر کلمه جادویی  دارد که باعث نجات میشود و ما باید این کلمه جادویی رو پیدا کنیم.

شهردار: نقشی که در بازی یک کلمه را انتخاب می کند و شهروندان برای جلوگیری از گرگینه شدن باید این کلمه را حدس بزنند. اما یک سری نکات در مورد نقش شهردار وجود دارد که در ادامه بهش می پردازیم. هر کس نقش هایی را که بازی کنندگان دادیم رو میبینند  و به صورت مخفیانه به god بازی می کنند و کار ت ها رو در وسط می گذارند و شهردار باید یک کارت رو بکشه تا ببینه باید به کی کمک کنه.

1 اگر کارت وسط شهروند بود او جزو شهروندان است و باید جوری کمک کنه که شهر پیروز بشه باید کلمه ای رو که که نوشته به صورت  بگه که شهروندان پیروز بشه.

2 اگر کارت وسط پیشگو بود، باید شهردار بازی به شهروندان کمک کنه که بازی رو ببرن .

3 اگر کارت وسط گرگینه بود، شهردار باید به گرگینه کمک کنه که شهر رو کیف کنه و همه رو گرگینه کنه و گرگینه برنده بازی بشه .

وارد بازی بشید، بلوف بزنید و از هویت خودتون هرجور شده دفاع کنید.

چه گرگینه و چه شهروند، اجازه ندید شما رو از بین ببرن.

از بین چند شخصیت مختلف، به شما یک شخصیت داده میشه تا با اون بازی کنید.

اگر اهالی بتونن وقت طلوع آفتاب یک گرگینه رو بشناسن برنده‌ی بازی میشن.

بوردگیم کارتی گرگینه از لحاظ مدت زمان، بازی کوتاهی حساب میشه ولی تنها چیزی که میتونید توی این بازی ازش مطمئن باشید اینه که دستی که در حال انجامه دست آخر نیست، چون دل کندن از این بازی کار راحتی نیست.

در واقع بازی werewords در دسته بندی بازی های مافیایی قرار داره که بردگیم گرگینه هم جزوی از اوناست…

بردگیم هایی با سبک مافیایی طرفدارای زیادی رو برای خودشون جمع کردن و دیگه شکی تو جذابیت این دسته از برد گیم برای بوردگیم بازا وجود نداره.

این بوردگیم ترکیبی از بیست سوالی و بازی وروولفه.

بوردگیم گرگینه برای 4 تا 10 نفر طراحی شده که باید بالای 8 سال سن داشته باشد و زمان این بازی هم حدود 10 دقیقه طول میکشه.

این بازی که در سال 2017 تولید شده برنده جوایز زیر هم شده:

2019 Spiel des Jahres Nominee

2017 Golden Geek Best Party Game Winner

2017 Golden Geek Best Party Game Nominee

منبع: سایت خرید و فروش بازی و پازل چت رنگ

 

بازی رومیزی کودتا پلاس (+ Coup)

تاریخ ارسال : 1400/04/29

همیشه قدرت باعث  فساد در طبقه حاکمیت میشود. زمانی که پادشاه یک کشور به فکر خودش می افتد باعث هرج و مرج بین خاندان ها و درباریان میشود

همیشه قدرت باعث  فساد در طبقه حاکمیت میشود. زمانی که پادشاه یک کشور به فکر خودش می افتد باعث هرج و مرج بین خاندان ها و درباریان میشود و فاصله طبقاتی شروع میشود.قدرت طبقه فاسد در حال فاصله اندازی طبقه مردم عادی و اشرف زاده هاست. بزودی سیاهی و بی اعتمادی در تمام طبقات مطمئنا باعث فروپاشی حکومت میشه . در این اوضاع خراب عده ای حتی اندک با داشتن کور سویی امید به تصاحب قدرت فکر میکنند.

اگه علاقه مند به بلوف زنی هستید انتخابتون درسته؛ بردگیم کودتا یک بازی پر از بلوف و هیجان.

در این بازی شخصیت هایی است که در ادامه توضیح میدهیم.و می گوییم که هر شخصیت چه ویژگی و قابلیت هایی دارد.

بزرگ زاده: شخصیتی که همیشه می تواند از خزانه بازی 3 سکه بردارد. 

آدم کش : با پرداخت 3 سکه می تواند به جان هر بازیکنی که بخواهد سو قصد کند به جز یک نفر که آن هم شاهدخت بازی است. برای آنکه آدمکش عاشق شاهدخت است.

فرمانده: شخصیتی که از هر کس که بخواهد می تواند دو سکه بردارد. شخصیت هایی چون بزرگ زاده و سفیر می توانند جلوی این اقدام را بگیرند.

سفیر:شخصیتی که می تواند نقش خود را با یک نقش از دک بازی عوض کند.

شاهدخت:شخصیتی که فقط در مقابل آدم کش می ایستد و اجازه کشته شدن را نمی دهد.

اقدامات  عمومی در بازی

کسب درآمد: همیشه می توانید 1 سکه از بانک بازی بردارید

دریافت کمک های خارجی: همیشه می توانید 2 سکه از بانک بازی بردارید.اگر کسی نقش بزرگ زاده رو داشته باشه می تواند ممانعت کند.

کودتا:7 سکه به بانک بازی بپردازید و به یکی از بازیکنان حمله کنید. بلافاصله یکی از کارت های خود را می سوزاند.

اگر در بازی بالا 10 سکه داشته باشید باید حتما کودتا کنید.

توی بازی فکری کودتا یا coup باید یکی یکی حریفان رو کنار بزنید و دوام بیارید.

برای آماده سازی بردگیم کودتا کارت های شخصیت رو با هم بر زده و به هر بازیکن ۲ کارت بدید. این کارت ها باید از دید بقیه بازیکنان مخفی بمونه . کارت های باقی مانده به شکل یه ستون وسط بازی قرار میگیره که بهش میگن ستون دربار.

به هر بازیکن ۲ تا سکه میدید و این ۲ سکه باید جوری قرار بگیره که همه تعدادش رو ببینند. این سکه ها نقش خزانه رو برای شما ایفا میکنه. ویژگی هر کارت رو خوب مطالعه کنید و مسلط بشید که توی استراتژی بردتون دخیله.

اجزای بازی فکری کودتا :

21 تا کارت شخصیت ( بزرگ‌زاده. آدم کش. فرمانده. بازرس. آنارشیست. سفیر و شاه دخت )

10 کارت چکیده قوانین بردگیم کودتا

50 تا سکه

راهنمای بازی رومیزی کودتا

منبع: سایت خرید و فروش بردگیم و پازل چت رنگ

 

بازی شب Mafia

تاریخ ارسال : 1400/04/23

همیشه هر بازیی هیجانات  خودشه داره .حالا فکر کنید که اون بازی بازی شب مافیا باشه  که هم هیجان داشته باشید و هم استرس داشته باشید که تیم مافیا شما رو شات کنه یا توسط کلانتر شات بشید یا جز اعضای مافیا باشید و کارگاه استعلام شما  را بگیرد

همیشه هر بازیی هیجانات  خودشه داره .حالا فکر کنید که اون بازی بازی شب مافیا باشه  که هم هیجان داشته باشید و هم استرس داشته باشید که تیم مافیا شما رو شات کنه یا توسط کلانتر شات بشید یا جز اعضای مافیا باشید و کارگاه استعلام شما  را بگیرد.این بازی توسط دیمیتری دیویدف برای اولین بار دانشگاه ملی مسکو در بهار 1986 اجرا شد. و در سال های بعد به حدی محبوب در شوروی چنان محبوب شد. که هر کس برا تعطیلات به مسکو می رفت به این بازی علاقه مند میشد و در 1990 به طور رسمی در اروپا و در آمریکا شروع به بازی شد. این بازی در این اواخر به قدری محبوب شد که توسط ابوطالب سعیدی در ایران با حضور سلبریتی ها ساخته شد.

در بردگیم شب مافیا که در واقع همون مافیا بازی خودمونه و شباهت هایی به بازی گرگینه داره، ۲ گروه وجود داره : مافیا و شهروندان

اعضای مافيا همو میشناسن، ولی شهروندان نه خودشون رو میشناسن و نه مافیا رو؛ پس بازيكنان بايد از هم سوال كنند تا کم کم دروغ ها رو از راست تشخیص بدن و مافیا رو پیدا کنن. از اون طرف مافیا باید با گول زدن شهروندا کاری کنن که بین مردم عادی اختلاف بیوفته و اشتباها همدیگه رو بکشن؛ اینجوری تعداد شهروندان کم میشه و کار مافیا خیلی ساده تر خواهد بود.

توی این بازی نقش های زیادی وجود داره و خیلی مهمه که به رفتار و گفتار بقیه بازیکنا دقت کنید؛ شما باید با تصمیم های درست، تیم خودتون رو برنده بازی کنید. در بازی رومیزی شبِ مافیا، هر بازیکن نقش منحصر به فرد خودشو داره و تاثیر مهمی در روند بازی میذاره. برخلاف حالت کلاسیک که بازیکنان فقط در شب، اتفاقات رو رقم میزنن، در این بازی خیلی از شخصیت ها در روز هم قابلیت های خاصی دارن که همین باعث میشه هر لحظه منتظر اتفاقی در بازی باشید.

بازی در دو فاز روز و شب انجام میشه و بسته به تعداد بازيكنان، در چند شبانه روز به پايان میرسه. در شب، مافيا يه نفر رو حذف می‌كنن و در روز، شهروندان بايد سعی كنن مافيا رو پيدا كنن و با رأی گيری از بازی حذفش كنن. بازيكنان میتونن به هم اتهام بزنن و سوالهای مختلفی بپرسن ؛ هنر اینه که با یه دفاع جانانه، جهت بحث و فضا رو به سمت هدف خودتون تغییر بدید. در واقع اگه فکر میکنید هنرمند، بازیگر یا وکیل خوبی هستید و یا میتونید با زبونتون مار رو از سوراخ بکشید بیرون، یا حتی به جزئیات افراد توجه دارید؛ تبریک میگم، در این بازی موفق خواهید بود…

اصولا بازی فکری مافیا یه بورد گیم پیچیده است و کارت های مختلفی توی بازی وجود داره. برای راحت تر شدن بازی برای بازیگردان ( یا اصطلاحا همون خدا ) یه جدول راهنما وجود داره چون همه ی کارتها همیشه استفاده نمیشن؛ قوانین بازی مافیا رو حتما مطالعه کنید…

بازی Mafia شامل چه کارت هایی هست ؟

کارتهای تیم مافیا شامل گادفادر، دزد، ناتاشا، مذاکره کننده و تروریست میشن و تیم شهروندان هم شامل نانوا، جادوگر، کارآگاه، دکتر، شهردار، کشیش، تک تیرانداز، جوکر و … هست. هر کدوم از این کارتها یه نقش متفاوت دارن و قابلیت های منحصر بفردشون هیچ بازی ای رو شبیه سری قبلش نمیکنه.

واسه همینه که سالهاست بازی فکری شب مافیا، یکی از محبوب ترین بازی های رومیزی دورهمی بین ایرانی ها محسوب میشه که حالا به صورت بسته بندی شده و کارتی، به عنوان یه بردگیم مجزا ارائه شده. این بازی اکسپنشن های مختلفی هم دارد که در سایت چترنگ موجود هستن.

فراموش نکنید که سرنوشت این شهر به شما و تصمیم های شما بستگی داره …

محتوای جعبه بازی MAFIA:

  • 40کارت شخصیت
  • 33 کارت رای
  • 30 کارت حرکت آخر
  • 14 کارت شب و روز
  • 12 کارت اتهام
  • 3 کارت سفید
  • 1 کارت سر صحبت
  • 1 کارت شرایط برد
  • 60 جدول گرداننده و رای گیری
  • راهنمای بازی
  • راهنمای شخصیت ها
  • کیسه جابجایی محتوای بازی
  • 4 ماژیک وایت برد

سوالات متداول درباره بازی رومیزی شب مافیا:

بردگیم شب مافیا شامل چه کارت هایی هست ؟

کارتهای تیم مافیا شامل گادفادر، دزد، ناتاشا، مذاکره کننده و تروریست میشن و تیم شهروندان هم شامل نانوا، جادوگر، نانوا، کارآگاه، دکتر، شهردار، کشیش، تک تیرانداز، جوکر و … هست. هر کدوم از این کارتها یه نقش متفاوت دارد و قابلیت های منحصر بفردشون هیچ بازی ای رو شبیه سری قبلش نمیکنه.

در بردگیم شب مافیا چه گروه هایی وجود دارد ؟

در بردگیم شب مافیا که در واقع همون مافیا بازی خودمونه و شباهت هایی به بازی گرگینه داره، ۲ گروه وجود دارد : مافیا و شهروندان

از کجا میتونیم بازی شب مافیا رو تهیه کنم؟

فروشگاه آنلاین چترنگ به عنوان جامع ترین مرجع فروش بازی های رومیزی در ایران، با مشاوره رایگان میتونه مطمئن ترین راه برای یه خرید امن و لذت بخش باشه

بازیا مافیا از چه زمانی وارد ایران شد ؟

وارد شدن بازی مافیا در ایران را می توان به اوایل دهه هشتاد نسبت داد که این بازی به فرم کلاسیک خود در بین جوانان در دانشگاه ها ، خوابگاه ها ، پادگان ها و محافل دوستانه بسیار رایج بود.

محتوای جعبه بازی فکری مافیا (MAFIA) چیست ؟

انواع کارت های لازم برای بازی ، راهنمای بازی ،راهنمای شخصیت ها ، کیسه جابجایی محتوای بازی و 4 ماژیک وایت برد.

منبع:سایت خرید و فروش بردگیم و پازل چترنگ

 


صفحه 7 از 9